- E-store packages & Prices
- Additional services
- Business Systems/Logistics/B2B
- Payment solutions
- Design
- Drop shipping
- Freight & 3PL
- Marketing Places
- Modules - General
- Visibility
- Specialist services
- Start services
- Other services
- Accessibility
Delivery Checkout/Shipping Services (NShift/Unifaun)
We chose to give info in Swedish here, because this integration is mainly for the Nordic countries.
Förenkla för dina kunder med DeliveryCheckout!
NShift.
I dagens livspussel är det inte alltid självklart vart konsumenten vill få sitt paket levererat. Beroende på vilken typ av vara som köpts kan en leverans vara smidigast att få till jobbet, ett ombud eller direkt hem. I vissa delar av landet kan det vara en stor fördel om frakten sker med en specifik transportör, ofta beroende på hur utbyggt deras ombudsnätverk är.
Med Delivery Checkout kan du erbjuda dina kunder valfrihet där varje kund i din webshop får möjlighet att själv välja mellan de olika fraktalternativ som du definierat.
Ge dina kunder de leveransalternativ de önskar!
* Erbjud dina kunder möjligheten att själva välja fraktalternativ
* Färdiga kopplingar till över 100 transportörer, läggs till med ett knapptryck
* Anpassa färg och form så det passar din webshop
* Helintegrerad lösning från Talex webshop till leverans
* Öka konverteringen och återköpsfrekvensen
nShift Delivery
I nShift Delivery får ni era etiketter, frakthandlingar, tulldokument, sändningslistor, rapporter, m.m. utskrivna samtidigt som EDI automatiskt skickas till era transportörer.
nShift Delivery har ett stort antal transportörer att välja mellan och flera avancerade fraktinställningar. Systemet är ett internetbaserat transportadministrations system (sk TA system)
Kontakta nShift för mer information om vilket paket som passar er bäst.
Hur kommer jag igång?
För att använda systemet behöver ni först teckna ett avtal med nShift. Ni behöver även en orderkopplingsfunktion från nShift som knyter ihop er webbutik hos Talex med nShifts system.
Support?
E-post: support@nshift.com
Telefon: 031-725 35 50
Vad kostar det att använda?
Vänligen se nShift hemsida för mer detaljerad prisinformation för nShift Delivery.
Talex tar ut en engångsavgift för att installera kopplingen mellan webshoppen och nShifts system samt en löpande månadskostnad för underhåll av kopplingen mot nShift.
Vill du ha mer information om nShifts system?
Läs mer om nShift Delivery på nShifts hemsida
E-post: support@nshift.com
Telefon: 031-725 35 50
Så här fungerar det i praktiken I Talex webshop lägger kunden sina artiklar i varukorgen precis som vanligt. När kunden sedan går vidare till kassan får de fylla i sitt postnummer (eller så hämtas den per automatik, oftast om de har handlat via Klarna, Svea m.fl, tidigare) |
||
Postnumret är en av flera variabler som kan användas för att styra vilka leveranssätt som ska visas upp i kassan för just den specifika kunden. Andra exempel på variabler som kan styra leveransval är hur mycket varukorgen är värd, vilken tid på dygnet köpet sker eller vikten på varorna i kassan. Utöver dessa finns fler variabler och alla dessa kan kombineras. Postnumret i exemplet visar 4 leveransalternativ, varav det mest troliga alternativet är förvalt. Hade kunden valt ett annat postnummer hade leveransalternativen också förändrats. |
||
När kunden slutfört beställningen genereras en transportbokning tillsammans med tillhörande fraktdokument. Allt sker helt automatiskt utan extra handpåläggning och kunden får leveransen exakt enligt de val som gjordes i DeliveryCheckouten. Smidigt! |