Starta webshop search icon close icon
0
cart-icon close-cart-icon
Hem E-handelspaket & Priser Tilläggstjänster B2B Talex (B2A)

Delivery Checkout/Shipping Services (NShift/Unifaun)

[ 9000058]

0kr

Årsavgift (välj ditt paket)
Först behöver man vara kund hos oss och ha ett Talex (e-handel) paket som grund. Vi har olika paket. Klicka här för att läsa mer.



Ge dina kunder de leveransalternativ de önskar!

* Erbjud dina kunder möjligheten att själva välja fraktalternativ

* Färdiga kopplingar till över 100 transportörer, läggs till med ett knapptryck

* Anpassa färg och form så det passar din webshop

* Helintegrerad lösning från Talex webshop till leverans

* Öka konverteringen och återköpsfrekvensen

nShift Delivery

I nShift Delivery får ni era etiketter, frakthandlingar, tulldokument, sändningslistor, rapporter, m.m. utskrivna samtidigt som EDI automatiskt skickas till era transportörer.

nShift Delivery har ett stort antal transportörer att välja mellan och flera avancerade fraktinställningar. Systemet är ett internetbaserat transportadministrations system (sk TA system) 

Kontakta nShift för mer information om vilket paket som passar er bäst.

Hur kommer jag igång?

För att använda systemet behöver ni först teckna ett avtal med nShift. Ni behöver även en orderkopplingsfunktion från nShift som knyter ihop er webbutik hos Talex med nShifts system.

Support?

E-post: support@nshift.com

Telefon: 031-725 35 50

Vad kostar det att använda?

Vänligen se nShift hemsida för mer detaljerad prisinformation för nShift Delivery. 

Talex tar ut en engångsavgift för att installera kopplingen mellan webshoppen och nShifts system samt en löpande månadskostnad för underhåll av kopplingen mot nShift. 

Vill du ha mer information om nShifts system?

Läs mer om nShift Delivery på nShifts hemsida

E-post: support@nshift.com
Telefon: 031-725 35 50

 

Så här fungerar det i praktiken

I Talex webshop lägger kunden sina artiklar i varukorgen precis som vanligt. När kunden sedan går vidare till kassan får de fylla i sitt postnummer (eller så hämtas den per automatik, oftast om de har handlat via Klarna, Svea m.fl, tidigare)
 
Postnumret är en av flera variabler som kan användas för att styra vilka leveranssätt som ska visas upp i kassan för just den specifika kunden. Andra exempel på variabler som kan styra leveransval är hur mycket varukorgen är värd, vilken tid på dygnet köpet sker eller vikten på varorna i kassan. Utöver dessa finns fler variabler och alla dessa kan kombineras.
Postnumret i exemplet visar 4 leveransalternativ, varav det mest troliga alternativet är förvalt. Hade kunden valt ett annat postnummer hade leveransalternativen också förändrats.
 
När kunden slutfört beställningen genereras en transportbokning tillsammans med tillhörande fraktdokument. Allt sker helt automatiskt utan extra handpåläggning och kunden får leveransen exakt enligt de val som gjordes i DeliveryCheckouten. Smidigt!  
Vi rekommenderar också
* Ingår i Premium och uppåt