Starta webshop search icon close icon
0
cart-icon close-cart-icon
Hem E-handelspaket & Priser Tilläggstjänster B2B Talex (B2A)

Jobba på Talex

Bli en del av Talex teamet

Talex skapar e-handelslösningar som riktar sig till svenska och internationella marknader. Vår starkaste sida är vårt bemötande av våra kunders behov och att vi kan skapa anpassningar för nästan vad som helst som våra kunder ber om.

Vi har inga lediga tjänster just nu

 


Tidigare Lediga tjänster:

Utvecklare – med inriktning PHP (Junior/Senior) – 2 positioner

Deltid/heltid. Distans/hybrid.
Vi söker efter ett långvarigt samarbete med någon som brinner för programmering i PHP.
Som junior behöver du inte vara ett proffs, men ha viljan att hela tiden lära dig mer och se alla problem som en rolig utmaning som alltid går att lösa. På Talex kan du alltid utvecklas och få hjälp att ta dig förbi alla hinder.

Kvalifikationer / krav:
– Erfarenhet av Linux, MySQL, PHP, HTML, JavaScript och CSS
– Underhålla befintliga och bygga nya kopplingar till andra system via olika API:er. Detta programmeras i PHP.
– Talar och skriver flytande svenska
– God social förmåga och kan kommunicera med kunder regelbundet utan svårighet på telefon, möte och skriftligt
– Kunna ta projektansvar för kundprojekt
– Är självgående men med förmåga att samarbeta, samt kan planera ditt arbete och även omprioritera vid behov
– Kunna dokumentera vad du byggt så att andra förstår det
– Beredd att felsöka både din egen och andras kod, rätta buggar, ge kundsupport samt vara behjälplig vid tidsuppskattningar inför offerter
– Bor i närheten till Göteborg (max 15 mil).

Meriterande:
– Kunskaper om e-handel, SEO, konvertering och användarvänlighet
– Kunskapar om WordPress, Woocommerce, Shopify
– Serveradministration (Linux/debian)
– Talar och skriver bra engelska

Arbete sker mest på distans med ständig kontakt över Internet. Men vi träffas flera gånger om året för möten samt när vi vill göra något roligt tillsammans.

Fast månadslön plus bonus
Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Deltid 50-80%. (ev. heltid om du vill efter provanställningen)

Vad vi vill ge dig …
Ett kul och varierande arbete där du känner att du utvecklas. Att du kan komma med idéer och förslag på förbättringar och att vi tillsammans hjälps åt att genomföra det. Vi vill även att du känner dig välkommen i gänget och inte är rädd för att be om hjälp från dina kollegor om jobbet känns svårt i början.
Kollektivavtal (Almega, Unionen) ITP, TGL och TFA (tjänstepension, sjukersättning, liv- och arbetsskadeförsäkring mm).

Ingen F-skatt konsult, utomlandsföretag eller rekryteringsföretag tack!
Please note: For this position we need a fluent, preferably native Swedish speaker.

Digital Marknadsassistent

Arbetsplats Henån (Orust) med möjlighet att arbete hemifrån 2-3 dagar per vecka.
Vi söker en driven och kreativ Marknadsassistent på deltid/heltid med start så snart som möjligt.

Vi söker dig som har bred kompetens inom marknad och ser gärna att du är en duktig skribent som tycker om utmaningen med att koordinera sälj- och marknadsföringsprojekt. Du ansvarar för att sammanställa marknadsinformation och kommunicera vårt budskap i alla olika kanaler. Du uppdaterar våra hemsidor, trycksaker och har du erfarenhet av att jobba med video/rörligt content och sociala medier är detta starkt meriterande.

Arbetsuppgifter
– Koordinera och projektleda uppdatering av hemsidor, trycksaker och produktutbudet
– Utforma, publicera och sprida innehåll på webben och i sociala medier
– Delta i olika projekt för att stärka och utveckla våra kundrelationer
– Sköta administration

Kvalifikationer
Du bör ha en avslutad gymnasieutbildning och minst ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Om du har ytterligare utbildning inom Marknadsföring och/eller Kommunikation är det ett plus. Vi ser gärna att du har erfarenhet från Projektledning. Du talar och skriver svenska och gärna även engelska obehindrat och navigerar digitala plattformar med enkelhet. Du har kunskaper i hur man använder Adobe Creative Suite – främst Photoshop och InDesign.

Personliga Egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är proaktiv, självgående och van vid att driva projekt från början till slut. Du är prestigelös och öppen för att ta dig an en rad varierade arbetsuppgifter med en positiv inställning. Vidare är du kreativ, lösningsorienterad och tycker att det är spännande att utforska nya utmaningar och arbetssätt.

Vi Erbjuder
Det här är en ny roll i företaget så här finns möjligheter att vara med och påverka.

Fast månadslön plus bonus
Tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Deltid 50-80%. (ev. heltid om du vill efter provanställningen)

Ett kul och varierande arbete där du känner att du utvecklas. Att du kan komma med idéer och förslag på förbättringar och att vi tillsammans hjälps åt att genomföra det. Vi vill även att du känner dig välkommen i gänget och inte är rädd för att be om hjälp från dina kollegor om jobbet känns svårt i början.
Kollektivavtal (Almega, Unionen) ITP, TGL och TFA (tjänstepension, sjukersättning, liv- och arbetsskadeförsäkring mm).

Ansökan
Maila jobb@talex.se, Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.